29.5.2019 petrspetla

TubeBuddy – YouTube rádce

Před dvěma měsíci jsem se rozhodl, že se začnu věnovat našemu kanálu Špetla Film a natočil jsem pro něj šestnáct edukačních videí. Nechci se stát “YouTuberem”, ale cítím sílu sociálních médií a byl bych nerad, aby mi utekl vlak. Facebook pro mě ztratil s jejich vynucenou finanční politikou smysl a udržuji si jen jednu skupinu. Instagram je velká nafouknutá sociální bublina, což dokazuje i dokument #FollowMe viz. rozhovor v DVTV. To samé Twitter.

Tvorba podcastů mě bavila, ale psaní textů mi bralo neúprosné množství času.

Důvody proč se věnovat YouTube

  1. Je to zábava.
  2. Argument pro distributory vybavení. Čím větší dosah budu mít, tím více produktů dostanu zdarma nebo aspoň získám možnost vyzkoušet si je jako první v tuzemsku (viz. Pocket 4K).
  3. Reklama na blog, eshop a naší produkci.
  4. Větší čísla zhlédnutí u vlastní tvorby. Skvěle to funguje třeba Film Riot.

S YouTube jsem koketoval už před lety a na základě několika krátkých vlogovacích videí jsem získal hodně slušnou zakázku. V té době to pro mě byla ale jen zkouška. Necítil jsem, že bych se měl tvorbě na YouTube věnovat pravidelně. Teď vím, že nastal pravý čas, ale zároveň jsem si uvědomil, že se tomu nechci věnovat úplně sám. Proto jsem vynechal svůj YouTube kanál Petr Špetla, kde jsem měl přes tři tisíce odběratelů a rozhodl jsem se pokračovat s kanálem Špetla Film.

Ze začátku jsem se zaměřoval hlavně na obsah a vše kolem ignoroval. Nedávno jsem byl ale taktně upozorněn, že bych měl něco dělat s thumbnaily (náhledovými obrázky), bannerem a tagy. Grafiku jsem si navrhl v Affinity Photo a pro tagy si stáhl rozšíření pro Chrome (ale i další prohlížeče) TubeBuddy.

TubeBuddy

TubeBuddy vám rozšíří možnosti správy vašeho YouTube kanálu. Základní verze je zdarma a nemyslím si, že by byla nějak výrazně omezující pro to, co s ní dělám. PRO verze stojí 9 dolarů měsíčně, ale můžete se jednoduše dostat k několika výrazným slevám. Slevu dostanete, když má váš kanál méně jak tisíc odběratelů, zaplatíte si licenci na rok dopředu, máte více jak jeden kanál nebo jste nezisková organizace. Jelikož mám pod tisíc odběratelů a platil bych ročně, dostal bych se na cenu 3,6 dolaru měsíčně.

Využití

Seznam toho, co TubeBuddy nabízí najdete na jejich stránce. Já ho využívám proto, aby mi poradil tagy a název videa.  V základní verzi je rádce omezený tím, že sám doporučí jen několik klíčových slov, ale můžete využít nástroj pro jejich hledání Keyword Explorer. U všech videí a nejen mých mi TubeBuddy zobrazuje podrobné statistiky, které mohu porovnávat i s ostatními YouTubery.

Placená verze umí naplánovat vydání videa (ne formou premiéry, která nemá dobrou kvalitu při prvním spuštění), podporuje šablony pro info a závěrečné karty, umí porovnávat vaše video v rámci konkrétního tagu vůči ostatním atd.

Závěr

Zatím nevím, jestli si plnou verzi koupím, ale věřím tomu, že ta základní bude dávat smysl i těm, kteří si na YouTube chtějí dát jen svoji filmovou tvorbu. Jen je škoda, že tohle YouTube neumí už v základu.

Comments (2)

  1. Karel

    Tak ono zalezi, koho presne chcete oslovit. Pokud samozrejme jde o to, oslovit co nejvetsi kvantitu, pak jiste.
    Ze vam podcasty zabraly spoustu casu, je pro mne zcela pochopitelne, nicmene pro mne byly svou kvalitou a tim, co mi prinesly zcela vyjimecne. Ve srovnani treba s temi edukacnimi videi pro mne zcela jiny level.

  2. petrspetla

    Kvalitu videí na YouTube budu postupně navyšovat, ale cítím, že to je správný směr. Podcasty ještě budou, ale spíš nárazově, než že bych sliboval termíny.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.