12.11.2019 petrspetla

Nekupujte věci při vydání

V roce 2015 jsem kupce RØDELink Filmmaker Kit upozorňoval na potenciální rušení. V té době set (přijímač, vysílač a klopový mikrofon Rode Lavalier) stál dvanáct tisíc korun. Není divu, že vám v té době každý zvukař doporučil jako lowend (to nejlevnější) Sennheiser G3 za patnáct tisíc. A platí to vlastně i dnes. Ptal jsem se zvukařů na analogové a digitální Saramonic bezdrátové systémy a ani jeden mi nebyl doporučen kvůli rušení a výpadku signálu.

Každopádně Rode se po třech letech reklamací a vratek poučil a v roce 2018 začal prodávat bezproblémové Rodelink filmmaker sety. Kde byla chyba? Kabel od mikrofonu nebyl dostatečně odstíněný. Dnes tento kit koupíte za 7 390Kč včetně DPH, což je neuvěřitelná částka vzhledem k tomu, že jen mikrofon stojí 4650Kč včetně DPH.

Rode se ale nízkých cen nebojí a přišel s novým Wireless Go systémem, který opět moc nefunguje. Spoustě uživatelům přestal fungovat interní mikrofon nebo už nebere ten externí. Je to sice levné řešení, ale stávat by se to nemělo. Dávám tomu pár let, než co to opraví, ale prozatím se tomuto produktu vyhněte.

Jsem chudý na to, abych si kupoval levné věci.

Naštěstí Rode mikrofony dělat. Sice bych nikomu nedoporučil NTG 2 a 4, ale NTG3, Procaster a Rode NT USB jsou vynikající mikrofony. Baví mě i výše zmíněný Lavalier, ale to už ani ne kvůli zvuku, ale modulárnosti. Mám ho dvakrát. Mohu si kdykoliv vyměnit kabel, konektor nebo čepičku. Je k němu také spousta příslušenství. Obzvlášť mám rád invislav, díky kterému mohu mikrofon schovat pod oblečení.

Jako další příklad uvedu zvukovou kartu Behringer HD 404. Je to krásný celokovový kousek s externím napájením a čtyřmi XLR vstupy. Ze začátku měli uživatelé problémy s ovladači, ale teď po letech funguje naprosto bez problémů a řekl bych, že tato zvukovka nemá ve své kategorii žádnou konkurenci. Behringer také neměl původně nejlepší pověst, ale koupil výrobce předzesilovačů Midas a vstup s -129dBu je úžasně čistý. Krom toho nesmím zapomenout na vzorkovací frekvenci 192KHz při 24bit.

To samé by se dalo říci i o Pocket 4K kameře od Blackmagic. Při vydání nestabilní kamera, dnes se na ní mohu spolehnout.

Když mi přišel gimbal Moza Air 2, byl jsem nadšený. Očekával jsem stejně kvalitní zpracování jako u Air 1 a přes měsíc ho používal. Následně na to jsem spolu s Film-Technikou vydal recenzi a až potom jsem si všiml, že není všechno zlato co se třpytí. Prvotní kusy se starým napájením se dokázali usmažit při napájení Pocket 4K. To jsem věděl, ale mrzí mě, že některým uživatelům odchází baterie, případně je nabíječka není schopná vůbec nabít. Mně se rozpadl šroub v quick release systému, takže jsem musel zajít do OBI, jinak bych si nemohl přenastavit pozici kamery v gimbalu. Nakonec jsem našel vhodný šroub M5 10. Od té doby co jsem nasbíral názory od prodejců jsem toho názoru, že gimbaly jsou spotřební zboží a je potřeba s tím tak i nakládat. Jednoduše řečeno, dlouho nevydrží. Dnes už bych možná investoval do Crane 3. Je sice dražší, ale nic špatného jsem na tento gimbal nečetl.

Pokud tedy nechcete zbytečně utrácet, počkejte si na zkušenosti od uživatelů, kteří si produkty reálně kupují.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.