11.12.2019 petrspetla

E-Infinity – levné nákupy z Anglie

Dlouho jsem se tomuto obchodu vyhýbal co se týče psaní, jelikož mi přišel na hraně zákona a očekával jsem jeho likvidaci ze strany finančního úřadu Velké Británie nebo dalších, nicméně nic se během těch let nestalo a tak předpokládám, že žádné zákony neporušuje. EU totiž problematiku, kterou popíšu níže řešila dost. A řekl bych, že i díky eshopům jako E-Infinity, eGlobal a Kachaschop vděčíme za velké slevové akce specializovaných obchodů v ČR.

Proč by vás měl tento obchod zajímat?

Na E-Infinity nakoupíte těla fotoaparátů i objektivů za mnohem lepší cenu, která se může lišit i o desítky tisíc korun. Jak je to možné? Čína dodržuje s Velkou Británií bezcelní zónu. Na některé produkty se nevztahuje ani DPH. A majitele tohoto obchodu napadlo, že do Velké Británie budou dovážet foto vybavení a vlastně nejen to (Eglobal prodává i notebooky a mobilní telefony). A jelikož je Velká Británie zatím v EU, neuplatňuje se na vývoz z ní clo a DPH. DPH z toho důvodu, že ho obchod asi neodvádí, ale o tom tento článek není. Pokud vás zajímají zkušenosti kupujících, mrkněte na tuto stránku na Facebooku.

Objednávka a platba

Objednávka je stejně jednoduchá jako na kterémkoliv jiném eshopu. Omezením pro některé může být angličtina, ale když víte, co si chcete koupit, nebudete mít s tím problém. Položku přidáte kliknutím na Add to cart (přidat do košíku). Jakmile si vyberete všechny produkty, kliknete na Check Out a vyplníte údaje kam se to má poslat a na jaké jméno.

Platba probíhá přes Paypal účet. Kvůli kurzu kupující doporučují využít službu Revolut.

Po zaplacení vám většinou do druhého dne přijde fotografie toho, co jste si objednali. Pak si na zboží počkáte pár dní.

Záruka

Na zboží dostanete jednoletou záruku. Pokud vám nebude vyhovovat, můžete ho do čtrnácti dní vrátit bez udání důvodu. V případě kdy dojde k poruše zařízení vás obchod vyzve k tomu, abyste navštívili autorizovaný servis. Ten vám vystaví fakturu a oni vám na základě ní pošlou peníze zpět. Bát se tedy ničeho nemusíte.

Odpočet DPH

Jelikož na zboží nedostanete doklad, těžko něco zavedete do účetnictví. Nakupování z těchto obchodů se tedy spíše vyplatí fyzické osobě, která nepodniká nebo uplatňuje výdaje paušálem.

Morálka

Už jsem to sice zmínil několikrát v jiných článcích, ale úvaha je jednoduchá. Když nakoupíte zboží v České republice, peníze zůstanou v České republice. Když budete nakupovat v zahraničí, zůstanou v zahraničí. A i podnikatelé a živnostníci u nás mají děti, kterým chtějí dopřát jídlo, oblečení, kroužky a obecně vše co je důležité.

Na druhou stranu žijeme v době globalizace a obchody se nemohou spoléhat na to, že budou fungovat jen jako “přeprodejci” zboží bez přidané hodnoty.

Comments (7)

  1. Karel

    Blízkou zkusenost mám jen s E-global. Mel jsem moznost 100% detailne sledovat prubeh 2 objednavek – objektivy za necelych 1000 Euro (tusim 700+ a 800+).
    Shrnu.
    Nebudu tam nikdy nakupovat.
    Zbozi prislo a perfektne zabalene, dokonce opravdu nove kusy, v porovnani se stejnym zbozim napriklad z Megapixelu obsahovaly vice prvku bych tak rekl obalove-zabezpecovacich, ktere jsme na zbozi udajne funglovkach z Megapixelu nikdy nevideli. Nicmene
    E-global lze a mystifikuje, podsouva smyslene udaje o tranpsortu zbozi smerem k zakaznikovi. Naprosto obdobne zkusenosti prezentuji lide treba https://www.trustpilot.com/review/eglobalcentral.eu – navic je treba brat v potas, ze si tam stejne delaji pozitivni recenze sami pripadni pres PR agentury, (takze tech jejich 60%+ je zoufale malo) to PR dela dnes kazdy a navic pozor, E-global ma cosi jako regionalni odnoze/dealery, kde ta spokojenost zakazniku je jeste mnohem mensi.
    Zazili jsme v obou pripadech stejnou klasiku a to i pres zjisteni, ze se problem opakovat nebude.
    Na webu se dozvite, ze zbori maji skladem. Doprava by mela trvat par dni, konkretne najdete toto:
    “Free Shipping
    Free Shipping on orders over €50
    Usually delivers in 6-8 working days”
    Kdyz pak platite, formulace textu vam napovi, ze je urcite bezpecnejsi si za dopravu tech 15 Euro priplatit, neb je tam vetsi zaruka doruceni a bezpecnost a snad i nejake pojisteni.
    Ve chvili, kdy zaplatite, prijde vam email, ze dekuji a ze pokud by zbozi nahodou nebylo skladem budou Vas informovat.
    Netrva to dlouho a prijde email, ze kupodivu a zcela nahodne vase zbozi opravdu neni skladem a ze vas budou informovat, kdy zbozi dorazi.
    Ve vysledku nase zbozi k nam z HK putovalo 3 a v druhem pripade 4 tydny. kdy po celou dobu s Vami kounikuji maximalne jedenkrat denne a at napisete cokoliv, oni odpovedi preddefinovanym emailem zpracovanym tak, ze i vasemu psovi bude jasne, ze se s vami bavi umela neinteligence.Takze vlastne nevite nic … a cekate jestli nakonec nekdy neco prijde.
    Zaruka by predpokladam fungovala stejne. Tedy poslat zbozi do HK a cekat. To bych rad videl toho, kdo by to fakt do toho HK poslal 🙂

  2. Karel

    Na stranu druhou podporovat Megapixely a Foto-Skody mi prijde jeste horsi, zkusenosti s nimi mam v podstate jeste horsi-nehorazn chovani a tupost. Kdybychom nedostali slevu, ktera v kombinaci s akcemi a moznosti zauctovani znamena mnohdy bezkonkurencni cenovou nabidku, rozhodne bych od nich nenakupoval.

  3. petrspetla

    Má zkušenost s E-Infinity je pozitivní. Balík přišel do pěti dní od objednávky. V balení jsem dostal i více příslušenství, než v ČR. Každopádně jsem pro to, aby peníze zůstávali v ČR. Na druhou stranu vidím trend obchodů tahat věci z Číny a dávat k nim trojnásobnou přirážku a to se mi fakt nelíbí.

  4. Karel

    Ono s tim e-globalem maji lide taky pozitivni zkusenosti. Treba kamarad tam kupoval pred casem set Sony tusim A5100 + setak a taky mu to prislo rychle a bez problemu. Mozna ty levnejsi a obratkovejsi veci maji skladem nekde tady pobliz 🙂
    Ja mam bohuzel ty negativni, co jsem popsal.
    Ano, bylo by fajn, aby penize zustavaly v CR, ale absolutni vetsina zbytecne vyvedenych penez je pres nadnarodni korporace a tomu moc nezbranime…leda zalozit nejakou iniciativu ci politickou stranu protoze tem soucasnym je to vsem zcela sumak … tedy aspon jsem neslysel, ze by o tom nejaky politik nekde muvil jako o problemu, ktery chteji resit.
    K te Cine, vzpominam, jak zhruba pred 17-20 lety znama mela butik a mmj prodavala obleceni spolecnosti Quelle a od nich ty hadry chodily v uplne stejnych bednach, v z kterych vybalovali zbozi “vietnamci” a ano bylo to mnohdy zcela stejne zbozi jen jinak oznacene. Takze dovozy z Ciny a okoli pro ceske ovcany jsou u nas hoodne tradicni 🙂

  5. pan P.

    Dobrý den, vždy jsem se zdržoval veškerých komentářů na webech, ale musím reagovat. Dohnala mě k tomu zkušenost s jedním z velkých prodejců fototechniky. Vybral jsem si u nich objektiv, objektiv jsem vyzkoušel a objednal přes web – byla akce. Řekl jsem si nebudu “klasický český zákazník” co zkouší a pak to koupí jinde a o pár stovek levněji. Bohužel mě tlačil čas, objektiv jsem potřeboval, tudíž jsem byl donucen vzít vystavený kus. Co mě zarazilo bylo to, že dle data na krabici jim tam ležel skoro rok a nějaký ten měsíc. Dostal jsem vysvětlení, že je to běžné. Koupeno. Objektiv jsem použil asi 2x po 2 hodinách a zjistil závadu ostření – asi motorek. Ve 14 denní lhůtě jsem navštívil obchod i se záznamem poruchy pomocí telefonu. Požadoval jsem výměnu, ta byla zamítnuta s tím, že na objektivu je prach 🙂 tedy jeví známky používání. Při přehrávání závady v telefonu se mi telefon sekl… obsluha to komentovala “no jó vy máte Huawei”. Já na to, že snad to nebude mít vliv na reklamaci. Pan Karel to nazval ve svém komentu velice přesně nehorázné chování a tupost. Naštěstí zasáhl kolega a nabídl mi reklamaci, prý to bude rychle. Souhlasil jsem. Ano, ozvali se mi den před koncem 30denní reklamační lhůty. Uznáno, opraveno. Tady by příběh mohl šťastně končit, ale druhý den ráno jsem zjistil, že štítek s reg.no. má poškozený roh. Teď nevím, co si mám myslet, objednává tu někdo ojeté objektivy za třetinové ceny z Ebaye a pak je na prodejně vymění, přehodí štítky a užívá si (on a kámoši, rodina) za peníze zákazníků focení s novými skly? Je to jen má domněnka. Proto nejmenuji. Pokud si to milý prodejče čteš, můžeš mě kontaktovat, poslat omluvný email a nabídnout pravý, úplně nový kus. Pak si možná ještě někdy něco objednám, ale nyní peníze za další sklo posílám KACHA shopu ! Chci se zeptat existuje možnost vytáhnout z objektivu “najeté hodiny”? Dokážou to v SONY ? Díky za info.

  6. petrspetla

    Dobrý den, pane P, děkuji Vám za sdílení Vaší zkušenosti. Tomu co jste napsal se nedivím. Jak píšete, zboží může na skladě ležet i roky. Naposled jsem se s tím setkal u baterií Eneloop Pro. Od výrobce měli být nabité na 80% svoji kapacity, leč bohužel když jsem je koupil, bylo to asi 10%. Když jsem se zeptal na podobnou zkušenost zvukařů, doporučili mi baterie Ikea, které jsou kvalitativně stejné, ale levnější a na skladě se točí rychleji. To, že obchod občas prodá nefunkční zboží se stane. Já si před lety na Megapixelu objednal starší tele objektiv s tím, že jsem je požádal o přezkoušení objektivu v rámci jedné možné vady. Napsali mi, že kdyby objektiv vadu měl, uvedli by to v popisku zboží a objektiv byl samozřejmě odborně přezkoušen. Když mi přišel domů, samozřejmě nefungoval a musel jsem ho poslat zpět. Na peníze jsem pak čekal skoro čtrnáct dní. To se nesmí stát. Teď mi od nich přišel starší filtr a byl špinavý. Na druhou stranu jsem občas u nich i dobře nakoupil, takže je nechci v tomhle směru hanit. Kamarád zase poslal do servisu zrcadlovku, která přestala fungovat po šplouchnutí sladkovodní vodou. V servisu mu řekli, že mohou vyměnit jednu součástku, ale z důvodu možné kondenzace to neudělají a vymění celou základní desku. S tím byl v pohodě, ale fotoaparát mu vrátili s odrbaným gripem a na části těla chyběl potah, takže zrcadlovka nebyla utěsněná jako předtím. Pak mám ještě jednoho kamaráda fotografa, který se chtěl s nejmenovanou značkou soudit kvůli tomu, že prodávali voděodolné tělo, které voděodolné nebylo až došlo na mimosoudní vyrovnání.
    Ve výsledku mi vyhovuje jednání obchodů Film-Technika.com, Oehling, Benro a PhotoTools. Se všemi se mi skvěle komunikuje a zboží přijde do druhého dne, stejně tak umí vyřídit rychle reklamaci.
    Pokud vím, tak objektivy nezaznamenávají počet hodin.

  7. pan P.

    To je škoda, že objektivy nemají čipy, to bychom se všichni divili. Velkou chybu vidím na straně SONY, když seriová čísla lepí pomocí nálepek. Zlatý Canon, ten má číslo vyraženo do kroužku na bajonetu, alespoň teda u mých starých objektivů.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.