13.3.2019 petrspetla

Dlouhá videa

Určitě jste se setkali s názorem, že by video nemělo být delší, než tři minuty. Pravda je taková, že v obecném měřítku to je úplná blbost a spíš to značí neschopnost tvůrce, který není schopen utáhnout delší stopáž.

Distribuce

Délku videa určuje vždy plán distribuce v ruku v ruce se zajímavostí obsahu. Na Instagram pravděpodobně nedám půl hodinové video a stejně tak do kina nepůjdu s patnácti vteřinovým filmem. Vše musí být předem pečlivě připraveno.

U firemních zakázek se snažíme vše naplánovat tak, aby se co nejvíce využil natočený materiál. Z jednoho plánovaného videa tak může vzniknout více výstupů.

Standard

Tři minuty jsou standardem pro propagaci na webu. Může jít například o firemní spot, který má diváka seznámit v krátkém čase s celou firmou. Mohl bych to například připodobnit k showreelu produkce.

Video může být ale nejen kratší, ale i delší. Třeba Made of od Volvo je vynikající čtyřminutovka.

Dokument o firmě může trvat i půl hodiny, protože má odlišný účel a tím je jít více do hloubky. Pravděpodobně ho zhlédne i méně lidí, ale to je v pořádku. I kdyby se na základě jednoho videa ozval jen jeden klient a firma tak získala objemný kontrakt, je to úspěch. Dokument navíc pomáhá dotvářet image a potěší fanoušky.

Kdyby divák neudržel pozornost déle než tři minuty, nikdo by už netočil celovečerní filmy a kina by zkrachovala.

Nechal bych to free

Pokud konkrétní stopáž nevyžaduje distribuční platforma (délka spotu v TV, televizní dokument…), nechal bych ji volnou. Než abych například uměle natahoval dílo a riskoval bych, že se divák začne nudit, zvolil bych raději kratší stopáž s tím, že si divák dílo pustí víckrát. Naopak u kvalitního obsahu bych nic nevyhazoval a stopáž raději prodloužil.

Závěr

Délku videí volte podle toho, jak to vnímáte. Poslouchejte své srdce. Pokud vám dílo připadne dlouhé, pravděpodobně dlouhé bude. Pokud vám v něm něco chybí, dodělejte to.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.