20.9.2018 petrspetla

Amazon – zkušenosti s nákupem

Už je to nějaká doba co jsem si poprvé objednal zboží z Amazonu. Napsal jsem o tom stručný článek. V té době ještě v tuzemsku neexistoval kvalitní obchod zaměřený na video.

Libra padá, něco si kup

Dnes když něco potřebuji, zkusím nejdříve eshop Film-Technika. Krom prodeje dokážou i poradit, natáčí vzdělávací videa… prostě nabízí přidanou hodnotu, kterou “kravaťák” mimo obor nemůže nikdy nabídnout. Ale když něco nemají, podívám se jinde.

Amazon.de

Německý Amazon je stejný, jako ten anglický, jen nabízí levnější a rychlejší dopravu. V obou případech se “pohybujete” v rámci EU, takže ceny jsou finální. Nemusíte platit navíc DPH (to už je v ceně) a clo. Standardní doprava trvá kolem čtyř až pěti dní, expresní okolo dvou. Balíky rozváží buď UPS nebo PPL (ti ho přebírají od DHL). Rozhraní Amazonu si můžete přepnout do češtiny a v případě problému s vámi bude jednat zákaznická linka – česky. Když jsem jim psal email v angličtině a dostal jsem odpověď v češtině, dost mě to překvapilo.

Platba

Amazon nezná dobírku. Platí se předem kartou. Jakmile si něco objednáte, brzy se vám peníze z karty sami odečtou. Stejně dnes funguje už i Alza. Nemusíte se ničeho bát. Je to příjemné a šetří to čas. Než co vám Amazon zboží odešle, můžete objednávku zrušit (například kvůli zpoždění). Pokud vám už zablokovali peníze (v bance budete mít u platby napsáno “nezaúčtováno”), vrátí je vám sami nebo si napište o autorizační kód, který pošlete bance.

Balík se dá přes Amazon i jednoduše sledovat.

Amazon Prime vs externí prodejci

Při filtraci zboží doporučuji zaškrtnout Amazon Prime. Díky tomu se vám zobrazí pouze zboží, které má Amazon skladem u sebe a ne u externího dodavatele. Expedice tak probíhá takřka okamžitě. V opačném případě si můžete počkat i více, než týden.

Co jsem si koupil

Jako první jsem si objednal Smallrig klec na Panasonic GH5 s příplatkem za expresní dopravu. Klec dorazila za dva dny.

Smallrig – recenze klece na Panasonic GH5

Potom co jsem zjistil, že mi její používání vyhovuje jsem si objednal držák Metabones adaptéru. Ten zabraňuje poškození při používání těžších objektivů. Taky mi chyběla duální nabíječka pro F970 baterie od Newell. S tou základní nemám dobré zkušenosti. Extrémně se přehřívají. U jedné se mi roztekl lehce plast (mám tři). Naštěstí jsem to vyřešil chladiči od GPU. Horším problémem je ale špatné nabíjení. Nabíječka špatně detekuje nabití. Někdy to trvá i den a baterka není stejně nabitá…

Duální nabíječka od Blumax je v tomhle ohledu skvělá. Nabití ukazuje v %, nepřehřívá se, je možné napájet ji ze sítě nebo autobaterie a je dobře zpracovaná.

Závěr

Nakupování v zahraničí je fajn, ale pokud můžete, podporujte české prodejce a výrobce.

Comments (10)

  1. jan

    Co vrácení zboží amazon.de? Na kolik vyjde. České centrum pro vrácení je uzavřeno. Máte nějakou zkušenost.

  2. petrspetla

    Vratky na Amazon jsou zdarma viz. jejich obchodní podmínky.

  3. jiří

    Ahoj,

    potřebuji vrátit zboží zpátky do amazonu.de ale nikde nemohu najít přes jakou kurýrní službu poslat nebo si to vyzvedne někdo? Děkuji za info.

  4. petrspetla

    Ahoj, u objednávky v “Your orders” najdeš “Return”. Do balíku vytiskni “Return Authorisation Label” a “Commercial Invoice” a pošli to zpět na adresu, kterou máš udanou jako “Delivery to”. Pak je na Amazonu, jestli cestu uhradí nebo ne.

  5. Kamila

    Ahoj objednala jsem si z Amazonu domeček pro panenky malý k Vánocům. Bohužel mi přišel poškozeny. Má zkušenost nic moc. Nevím kde se stala chyba. Bud prodejce nebo dopravce😕

  6. petrspetla

    Ahoj, to mě mrzí. Reklamuj objednávku a uvidíš. Držím palce.

  7. xb

    Nakupovala jsem z Amazonu několik let na zahraniční adresu, pak jsem si nechala zboží posílat do České republiky. Poslední balík byl tak špatně zabalený, nebyl v krabici, ale v obálce s bočními a jen zasunutými částmi kartonu, ani nebyly přilepené. Cestou se jedna věc z balíku ztratila. Přestože měl Amazon od dopravce potvrzeno, že to zboží leží u nich, nebylo mi doručeno. Amazon mi sdělil, ať si sama toto zboží seženu od dopravce nebo si pro něj zajedu. Nejbližší sklad dopravce je 1 hodinu rychlíkem a pak ještě městskou přes celé město, finanční a časové náklady pro mě obrovské. U německé nebo rakouské adresy si tohle nikdy nedovolil, ale na českou adresu je nehorázně arogantní. Po ca měsíci čekání a urgencí nekomunikuje a já nemám ani zboží a ani peníze. Rozhodně zvažte objednávky.

  8. petrspetla

    Smutná zkušenost a asi bych to hnal k vyšší pozici než tomu, kdo vyřizuje objednávky. Pokud jste to brala přes Amazon Prime tzn. z jejich skladů, Amazon za to ručí.

  9. rv

    dobry den, musel jsem vratit zbozi do amazon.de (pristroj byl nefunkcni). vyuzil jsem DPD – balik byl dorucen na sberne misto amazon de(bad hersfeld viz stitek) jiz pred tydnem, presto mi stale na amazon de sviti “vratka zahajena – vraceni penez bude zpracovano az obdrzime polozku” poradte mam jeste cekat nebo mam reklamovat? existueje nejaky telefon nebo email, kde mohu na amazon de vyridit reklamaci? diky za radu rv

  10. Hinza

    Amazon nezná dobírku. Platí se předem kartou. Jakmile si něco objednáte, brzy se vám peníze z karty sami odečtou.
    To je hezké. Ale jaké je pojištění mého účtu,v případě že semi tamněkdo nabourá. Jdu do mezinárodního hackerského prostředí s vyšším rizikem….

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.