20.9.2018 petrspetla

Amazon – zkušenosti s nákupem

Už je to nějaká doba co jsem si poprvé objednal zboží z Amazonu. Napsal jsem o tom stručný článek. V té době ještě v tuzemsku neexistoval kvalitní obchod zaměřený na video.

Libra padá, něco si kup

Dnes když něco potřebuji, zkusím nejdříve eshop Film-Technika. Krom prodeje dokážou i poradit, natáčí vzdělávací videa… prostě nabízí přidanou hodnotu, kterou “kravaťák” mimo obor nemůže nikdy nabídnout. Ale když něco nemají, podívám se jinde. Třeba na Phototools.

Amazon.de

Německý Amazon je stejný, jako ten anglický, jen nabízí levnější a rychlejší dopravu. V obou případech se “pohybujete” v rámci EU, takže ceny jsou finální. Nemusíte platit navíc DPH (to už je v ceně) a clo. Standardní doprava trvá kolem čtyř až pěti dní, expresní okolo dvou. Balíky rozváží buď UPS nebo PPL (ti ho přebírají od DHL). Rozhraní Amazonu si můžete přepnout do češtiny a v případě problému s vámi bude jednat zákaznická linka – česky. Když jsem jim psal email v angličtině a dostal jsem odpověď v češtině, dost mě to překvapilo.

Platba

Amazon nezná dobírku. Platí se předem kartou. Jakmile si něco objednáte, brzy se vám peníze z karty sami odečtou. Stejně dnes funguje už i Alza. Nemusíte se ničeho bát. Je to příjemné a šetří to čas. Než co vám Amazon zboží odešle, můžete objednávku zrušit (například kvůli zpoždění). Pokud vám už zablokovali peníze (v bance budete mít u platby napsáno “nezaúčtováno”), vrátí je vám sami nebo si napište o autorizační kód, který pošlete bance.

Balík se dá přes Amazon i jednoduše sledovat.

Amazon Prime vs externí prodejci

Při filtraci zboží doporučuji zaškrtnout Amazon Prime. Díky tomu se vám zobrazí pouze zboží, které má Amazon skladem u sebe a ne u externího dodavatele. Expedice tak probíhá takřka okamžitě. V opačném případě si můžete počkat i více, než týden.

Co jsem si koupil

Jako první jsem si objednal Smallrig klec na Panasonic GH5 s příplatkem za expresní dopravu. Klec dorazila za dva dny.

Smallrig – recenze klece na Panasonic GH5

Potom co jsem zjistil, že mi její používání vyhovuje jsem si objednal držák Metabones adaptéru. Ten zabraňuje poškození při používání těžších objektivů. Taky mi chyběla duální nabíječka pro F970 baterie od Newell. S tou základní nemám dobré zkušenosti. Extrémně se přehřívají. U jedné se mi roztekl lehce plast (mám tři). Naštěstí jsem to vyřešil chladiči od GPU. Horším problémem je ale špatné nabíjení. Nabíječka špatně detekuje nabití. Někdy to trvá i den a baterka není stejně nabitá…

Duální nabíječka od Blumax je v tomhle ohledu skvělá. Nabití ukazuje v %, nepřehřívá se, je možné napájet ji ze sítě nebo autobaterie a je dobře zpracovaná.  Ročně na Amazonu udělám asi deset objednávek.

Závěr

Nakupování v zahraničí je fajn, ale pokud můžete, podporujte české prodejce a výrobce.


Pokud máte jakýkoliv dotaz na Amazon ohledně objednávky nebo vrácení zboží, klikněte na odkaz, vyplňte číslo a okamžitě vám zavolá česká linka.

Comments (46)

  1. jan

    Co vrácení zboží amazon.de? Na kolik vyjde. České centrum pro vrácení je uzavřeno. Máte nějakou zkušenost.

  2. petrspetla

    Vratky na Amazon jsou zdarma viz. jejich obchodní podmínky.

  3. jiří

    Ahoj,

    potřebuji vrátit zboží zpátky do amazonu.de ale nikde nemohu najít přes jakou kurýrní službu poslat nebo si to vyzvedne někdo? Děkuji za info.

  4. petrspetla

    Ahoj, u objednávky v “Your orders” najdeš “Return”. Do balíku vytiskni “Return Authorisation Label” a “Commercial Invoice” a pošli to zpět na adresu, kterou máš udanou jako “Delivery to”. Pak je na Amazonu, jestli cestu uhradí nebo ne.

  5. Kamila

    Ahoj objednala jsem si z Amazonu domeček pro panenky malý k Vánocům. Bohužel mi přišel poškozeny. Má zkušenost nic moc. Nevím kde se stala chyba. Bud prodejce nebo dopravce😕

  6. petrspetla

    Ahoj, to mě mrzí. Reklamuj objednávku a uvidíš. Držím palce.

  7. xb

    Nakupovala jsem z Amazonu několik let na zahraniční adresu, pak jsem si nechala zboží posílat do České republiky. Poslední balík byl tak špatně zabalený, nebyl v krabici, ale v obálce s bočními a jen zasunutými částmi kartonu, ani nebyly přilepené. Cestou se jedna věc z balíku ztratila. Přestože měl Amazon od dopravce potvrzeno, že to zboží leží u nich, nebylo mi doručeno. Amazon mi sdělil, ať si sama toto zboží seženu od dopravce nebo si pro něj zajedu. Nejbližší sklad dopravce je 1 hodinu rychlíkem a pak ještě městskou přes celé město, finanční a časové náklady pro mě obrovské. U německé nebo rakouské adresy si tohle nikdy nedovolil, ale na českou adresu je nehorázně arogantní. Po ca měsíci čekání a urgencí nekomunikuje a já nemám ani zboží a ani peníze. Rozhodně zvažte objednávky.

  8. petrspetla

    Smutná zkušenost a asi bych to hnal k vyšší pozici než tomu, kdo vyřizuje objednávky. Pokud jste to brala přes Amazon Prime tzn. z jejich skladů, Amazon za to ručí.

  9. rv

    dobry den, musel jsem vratit zbozi do amazon.de (pristroj byl nefunkcni). vyuzil jsem DPD – balik byl dorucen na sberne misto amazon de(bad hersfeld viz stitek) jiz pred tydnem, presto mi stale na amazon de sviti “vratka zahajena – vraceni penez bude zpracovano az obdrzime polozku” poradte mam jeste cekat nebo mam reklamovat? existueje nejaky telefon nebo email, kde mohu na amazon de vyridit reklamaci? diky za radu rv

  10. Hinza

    Amazon nezná dobírku. Platí se předem kartou. Jakmile si něco objednáte, brzy se vám peníze z karty sami odečtou.
    To je hezké. Ale jaké je pojištění mého účtu,v případě že semi tamněkdo nabourá. Jdu do mezinárodního hackerského prostředí s vyšším rizikem….

  11. Karolina

    Dobry den,
    chci vratit zbozi na Amazon.de, dorucila mi ho Ceska posta (od Deutsche post) – vraceni by melo byt zdarma, vytiskla jsem si i stitek, akorat nevim – je mozne balik zanest i se stitkem na Ceskou Postu? Poradi si s tim? Predpokladam ze ano, ze ten stitek budou schopni nacist do systemu a balik doruci 🙂 Diky

  12. petrspetla

    Napište jim email. Zavolají vám takřka ihned. Já měl dotaz k objednávce a do půl hodiny mi zavolala paní z callcentra a problém se mnou vyřešila. A to byla sobota!

  13. Jaroslav

    Ahoj, mám problém s objednávkou a nevím kam mám volat. Potřeboval bych kontakt na call centrum. Popřípadě email. Preferuji telefon. Děkuji

  14. petrspetla

    Ahoj, musíš jim napsat správu skrze Amazon web a oni ti sami zavolají nebo napíšou email. Komunikace probíhá v češtině a i samotný web je možné přepnout do češtiny (krom zboží).

  15. ondrej

    Na Amazonu už nikdy nic slíbili Doručení ve čtvrtek a už je sobota a stále nic , nekupujte nic s Amazonu jsou to šmejdi

  16. petrspetla

    Šmejdi to nejsou a chyba nastala pravděpodobně u dopravce. Volal bych tam a neházel špínu na Amazon. Já si vždy platím expresní doporučení a nikdy to netrvalo déle jak čtyři dny. Dopravce jinak o víkendu ani nedoručuje.

  17. Bara

    Je na ne fakt spoleh? Prijde vždy zboží? Dekuji za odpověď

  18. petrspetla

    Ano. Je to jeden z největších obchodů na světě. Objednával jsem u nich asi dvacetkrát a ještě ani jednou se mi nestalo, že bych něco nedostal. Zboží většinou posílají přes DHL nebo UPS.

  19. petr

    Chtěl bych koupit na amazon.de televizor. Bude tady bez problému fungovat (síť, zásuvky) a v případě závady tv, je možno jej nechat opravit v Česku?

  20. petrspetla

    S televizí z Amazonu zkušenosti nemám. Kupuji tam jen kamerovou techniku, která se nedá sehnat v České republice. S věcmi do elektriky jsem ale nikdy problém neměl. To, co koupíš na Amazon.de je pro Německý trh. Oprava v rámci záruky nebude v České republice pravděpodobně možná.

  21. Zuzana Říhová

    Dobrý den. Chtěla jsem se zeptat, jestli je Amazon opravdu dobrý prodejce. Chci si u nich koupit longboard, ale nejsem si jistá, jestli třeba nebude nějak nekvalitní nebo poškozený. Děkuji za odpověď.

  22. petrspetla

    Dobrý den, Zuzano, Amazon s kvalitou Longboardu nemá nic společného. Amazon si představte jako Alzu. Prodávají velké množství zboží od méně kvalitních výrobků po ty více kvalitní. Navíc ne vždy vše odesílají ze svých skladů. Pokud si vyberete kvalitní značku, přijde vám kvalitní longboard 🙂

  23. Kamila

    Dobrý den Petře, moc prosím o pomoc jak si nechat vrátit peníze za nedorucene zboží? Balicek měl už přijít, tak jsem napsala prodejci, kde to vázne a zboží se nejspíš ztratilo a tak chci vrátit peníze. Stačí napsat o vracení peněz prodejci nebo musím někde pres svůj účet na amazonu? Děkuji Kamila

  24. petrspetla

    Řešte to přes Amazon. I když u nich prodávají různí prodejci a není to jen eshop, za tyto objednávky ručí tím, že vám peníze vrátí oni a problém si vyřeší sami s prodejcem.

  25. Michal

    Dobrý deň plánujem kúpiť použitú GH5 na amazon.de Je to podľa vás dobrý nápad nehrozí, že my príde nieaký fake lebo cena je rapidne pod priemerom. Ďakujem za odpoveď.

  26. petrspetla

    Dobrý den, Amazon není Ebay. Pokud to nepůjde přímo ze skladu Amazonu (Prime) a externí prodejce by poslal falešnou zásilku, dostal byste při reklamaci peníze zpět. Nedávno se dokonce stalo, že Amazon chybně prodával fotoaparáty za 1/10 cenu a první objednávky stejně poslal. Není čeho se bát, krom snížené záruky, která je v zahraničí kratší.

  27. Po delším běhu po překážkové dráze AMAZONU při uplatnění záruky na dron SYMA W 1 zakoupený 19.6.2019 jsem pochopil že není šance domoci se svého zákonného práva. Při nákupu na amazon.de šlo vše OK, komunikace v češtině, dodáni rychle a vše v pořádku. Ale pokud nastane problém, v daném případě cca po měsíci něšel dron spojit s mobilem, vadný Wifi modul, nikde nenajdete telefon kde se informovat a záruce. Telefonní číslo jsem získal až v Dobrovízu u Prahy v centrálním skladě. No a pak několik telefonátu a komunikace po mailu pouze německy, možná v angličtině, to že amazon.de nakupuje i od jiných dodavatelů se stává problémem.Prostě mají vše zmáklé jako šmejdi u nás dobře známí, možná ještě zbývá ten“taksis“ ale to se jen tak někomu nepodaří. Závěrem posílám číslo telefonu na reklamační oddělení amazon.de, 228 880 209, ještě něco na této lince mají záměrně nastaveno, že rozumíte operátorce každé druhé slovo, to vlastně začala ta překážková dráha…

  28. petrspetla

    Děkuji za sdílení zkušenosti i číslo.

  29. Roman

    Dobrý den, mám v plánu si koupit pánské hodinky značky Nautica na Amazon.com.Na Amazon jsem nikdy nenakupoval. Mám strach aby byly pravé a ne fake. Oproti českému eshopu stojí polovinu, tak mám obavy.
    Díky za odpověď a info.

  30. petrspetla

    Amazon neprodává fake zboží, které by se tvářilo, jako originální. Spousta věcí se dá pořídit za skvělé, ale i horší ceny. Je to individuální. Pokud vám zboží nebude vyhovovat, můžete ho vrátit. Já ale naštěstí nikdy problém s Amazonem neměl, krom několika objednávek už při platbě, ale to jsem vyřešil do několika minut.

  31. PMT

    První pokus na Amazon.de a neúspěch, takže zklamání. Banka peníze ztrhla, ale Amazon hlásí – platba zamítnuta, změňte platbu. Teď čekat, zda banka připíše zpět peníze. Zboží německé, které se do ČR nedováží… A už jednou jsem ho koupila v daleké cizině. Po 12ti letech pánev dosluhuje, ale chce to už novou, ale v ČR koupím za stejné peníze jen šunt. Takže nakoupit na Amazonu nemožné. 😡

  32. petrspetla

    A nejsou ty peníze jen blokované? Amazon je vrací většinou do několika dní. Zkuste zavolat na Amazon, proč nelze platit případně do banky. Někdy platbu odmítnout kvůli podezření z krádeže karty.

  33. PMT

    Již je banka vrátila na účet, hurá, ale netěší mi to ten problém, jak Teda na Amazon nakoupit, když to nejde ani kartou… To zboží se v ČR prostě koupit nedá, ta značka se nedováží.. Zkusit jinou kartu, jiné banky, proč to zamítli, nikde se nic nedozvíme. Děkuji

  34. petrspetla

    Rád bych poradil, ale nevím jak. Zkusil bych jinou kartu nebo zkusil zaplatit tou stejnou ještě jednou (vyplnil bych ji znovu).

  35. Nickin

    Dobrý den , chtěl by jsem si objednat jednu dražší věc ale bojím se reklamace .
    Jak probíhá reklamace?

  36. petrspetla

    Podobně jako v jakémkoliv jiném obchodu v Česku. Přes eshop si zakliknete produkt, který chce reklamovat, dostanete informace jak ho poslat zpět a pošlete ho poštou zpět.

  37. Petr28

    Dobrý den , zajímalo by mě jestli je ke věcím nějaká záruka a jeslti jo kde ji uvidim?
    Jak se určuje stav dané věci např Grafická karta , jestli stav určuje prodejce nebo Dana věc projde kontrolou od Amazonu.
    Děkuji za odpověď Petr.

  38. petrspetla

    Záruka je standardně dva roky. Pokud nakupujete použité zboží, stav by měl být detailně popsán.

  39. Rabatin

    Zdravím. Chcel by som sa opýtať. Zvažujem kúpu drahého a veľkého stroja, ktorý nieje Prime. Jedná sa o laserovú gravírovačku Zauberlu KH7050 80w. Stojí 1700€. Rozmery sú cca 1.5x1x1m. Doručenie na Slovensko. Aké problémy môžu nastať? Odporúčali by ste mi ísť do toho, alebo radšej neriskovať? Ďakujem.

  40. petrspetla

    Risk to není, jen to chodí déle. Kdyby nastal problém, Amazon se za vás postaví a peníze vám vrátí. Záruka by měla být standardně dva roky.

  41. Tommy

    Dnes jsem poprvé objednal přes amazon. Při výběru zboží se mi ukazovaly ceny ocněco nižší, než jaké jsou na objednávce. Celkem 6ks interiérových dekorací za celkem 121,03€ a na objednávce je 123,05€. Každý kus je o něco dražší. Prodejce přímo amazon, doprava zdarma, platba debetní €-kartou. Nejde sice o moc, ale nepřijde mi to fair. Nevíte, proč to tak je?

  42. petrspetla

    Těžko říct. Já už jsem se naučil nechávat věci delší dobu v košíku. Někdy se stane, že tam přilítne poměrně velká sleva i okolo 30%. Ceny v produktech, které se jim ukazují na eshopu jsou bez poplatků. Ty se ukážou až těsně před placením. Kvůli čemu se ale cena liší konkrétně nevím.

  43. Markéta

    Neustále se mi účtuje doprava a daň Co dělám špatně?

  44. Anonym

    Rozdíl v ceně 121 a 123 € je vyrovnání německé a české DPH. Němci mají 19%, u nás je 21%. Proto je tam vždy drobný rozdíl….

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.