logo

Kameraman – externista

Natáčení filmů mě baví a naplňuje a rád bych se tomu věnoval naplno nejen pod vlastní produkcí. Z toho důvodu je možné mě najmout jako kameramana spolu s vybavením, které najdete níže ve formě balíčků.

Proč mě? Odpověď je jednoduchá. Umím pracovat a nehledám místo pro sledování displeje telefonu. Mám patnáct let zkušeností z oboru. Jsem zvyklý mé záběry stříhat, takže netočím zbytečný materiál. Nejdu si za obsahem s cílem ho pokropit, ale hledám úhly, jak ho natočit zajímavě, aby byl lákavý pro diváka. Rád se směju, stres mi je cizí a umím na plac přinést uvolněnou atmosféru. V případě, že se méně zkušená produkce zasekne, dokážu pomoc.

Tuto službu nabízím pouze pro filmovou dokumentární tvorbu nebo krátkometrážní hranou. Reklamy mě nezajímají.

  • Základ - handheld

  • 10000
    den
  • Maximálně deset hodin na place včetně cesty z Trutnova

    Lumix S1II (6k 24-30p 16:9, 5.1k 60p open gate 3:2, 4K 100, FHD 180)

    Camera rig (99Wh V-mount, bezdrátový systém Hollyland Mars 4K, 7" monitor, mikrofonní puška DPA 2017, XLR 32bit 4ch adaptér, SSD Samsung Shield T7, top handle)

    Záznam v ProRes Raw/ProRes/H265

    Moderní nebo vintage set objektivů

    Cestovné 8Kč/km

  • Základ - gimbal operator

  • 10000
    den
  • Maximálně deset hodin na place včetně cesty z Trutnova

    Lumix S1II (6k 24-30p 16:9, 5.1k 60p open gate 3:2, 4K 100, FHD 180)

    Gimbal DJI RS4 s bezdrátovým systémem Hollyland Mars 4K a CF Express B

    Záznam v ProRes Raw/ProRes/H265

    Moderní set objektivů

    Cestovné 8Kč/km

Na plac mohu přivést set moderních nebo vintage objektivů. Moderní objektivy, které mám, podporují cropless stabilizaci obrazu (IBIS + elektronická bez crop) a automatické ostření. Lumix objektivy nejsou podáním úplně sterilní/hladké, ale mají trochu "bubble bokeh". Obraz se dá změkčit přes goldmist od PolarPro nebo blackmist od NiSi. Vintage set objektivů jsem sestavil s důrazem na ostrost kolem středu, ale zajímavý charakter obrazu. Práce s nimi je pomalejší, ale výsledek za to stojí. Vintage bych doporučil k narativní tvorbě například doku drama tzn. herecká akce podle scénáře.

  • Set moderních objektivů

  • V ceně základu
  • Lumix 24mm 1.8

    Lumix 50mm f1.4

    Lumix 24-60mm f2.8

    Lumix 100mm f2.8 Macro

    NiSi True Color VND

    Freewell VND kit 3-7

  • Set vintage objektivů

  • V ceně základu
  • Zeiss Flektagon 20mm f2.8

    Zeiss Flektagon 35mm f2.4

    Vivitar 28mm f1.9

    Helios 44-2 Valdai 58mm f2

    Helios 44-2 Zebra 58mm f2

    Biotar 58mm f2

    TTArtisan 75mm f1.5

    Carl Zeiss Jena 135mm f3.5

    Canon FD 35-105 f3.5

    Canon FD 80-200mm f4

    Freewell VND kit 3-7

Jako dokumentární filmař pracuji se zvukem a vlastní vybavení od DPA. Pokud po mě chcete řešit zvuk nebo jen půjčit vybavení pro vašeho zvukaře, mohu ho vzít sebou.

Stejně tak jsem pilot, který létá v open kategorii A2 tzn. mohu operovat s dronem Mavic 4 Pro. Ten má tři kamery. Hlavní má Micro 4/3 čip s 28mm ohniskem po přepočtu na FF, další už mají menší čip s 70mm a 168mm. Mám k němu dvě baterie, na jednu vydrží 51 minut. Při létání dodržuji legislativu.

Interview a hrané scény se někdy hodí nasvítit. Z toho důvodu nabízím set slušných světel, se kterými mohu sám operovat nebo je propůjčit osvětlovači.

U zvuku a světel platí, že pokud s nimi bude operovat někdo jiný, měl by být pojištěný pro případné řešení škody.

  • Dron - licence A2

  • +3000
    Den
  • Dron Mavic 4 Pro

    Dvě baterie

    Freewell ND filtry

    Povinné ručení

  • Vybavení pro zvukaře

  • +3000
    Den
  • DPA 4097 interview kit + Deity PR-2 32bitový rekordér

    2x klopový mikrofon DPA 4063 + Deity Theos duální UHF systém na AA s 32 bitovým záznamem

  • Světla

  • +5000
    Den
  • Redhead 700W bi-color

    Nanlite FC-500B 500W bi-color

    Nanlite Pavoslim 120c 120W RGBWW panel

    Nanlite FC-120C + Nanlite Projector s gobos

    Zhiyun Molux X60 RGB + bateriový grip

    Bateriový mlhostroj PMI SMOKE GENIE Professional

    Smallrig 85cm softbox s voštinou

    90cm Redhead softbox s voštinou

    Reflektory

    5x 280cm hliníkový stativ

V případě většího počtu natáčecích dní můžeme jednat o množstevní slevě. Před natáčením vyžaduji smlouvu a úhradu 50% zálohy předem.

  • Color grading

  • 850
    hodina
  • Davinci Resolve

    16" Macbook Pro s XDR displejem a Asus ProArt 32" UHD monitor kalibrovaný na Rec.709

    Color grading a retuše obrazu

    Export pro YouTube/TV/DCP kino

  • Postprodukce zvuku

  • 850
    hodina
  • Vyčištění zvuku (ruchy, parazitní frekvence, echo, šum...)

    Dodělání chybějících ruchů a jejich mix

    Normalizace a vyvážení hlasitosti dle standardu pro YouTube/TV/Kino distribuci

Pokud produkce nebude mít člověka na color grading, jsem schopen záběry nabarvit podle přání režiséra. To samé se týká i standardní práce se zvukem. Celkovou částku za postprodukci dokáži odhadnout poměrně přesně na základě několika menších testů.