1.2.2017 petrspetla

Slider Konova K5 – video recenze

Často kvůli práci cestuji a jednou za čas natáčím v extrémních podmínkách. Z toho důvodu si vybírám vybavení, na které je 100% spolehnutí a vím, že mě nezklame.

Stačí, když si vzpomenu na svůj první slider. Kupoval jsem ho z druhé ruky. Vyrobil ho nějaký řemeslník v garáži. Byl hodně těžký. Musel jsem ho dávat na dva stativy a hlavně před každým záběrem mazat WD40. Ten bordel kolem toho si určitě umíte představit a o to je horší, když něco podobného musíte řešit třeba v divadle. Pak jsem ho prodal a když jsem slider potřeboval, půjčil jsem si ho v rentalu.

Koncem minulého roku jsem si na zkoušku pořídil karbonový slider od Neweer a zjistil jsem, že záběry ze slideru mě baví. Nedokážu si ale představit, že bych s takovým sliderem měl točit na horách v -20 stupňích celsia. Z toho důvodu jsem si objednal slider Konova K5 u oficiálního distributora Film-Technika.com. U nás a na Slovensku ho nikde jinde nekoupíte.

Natáčel jsem s ním několik dní v mrazu a musím říct, že nezklamal. Používal jsem ho zejména v kombinaci se Sony A7s + Tilta cage + Tamron 15-30mm f2.8. Celkové zatížení bych odhadl na 2,5kg.

Více informací se ale dozvíte v níže přiložené video recenzi.

Specifikace