1.5.2017 petrspetla

Interaktivní filmy na PS4 – Quantic Dream

Kdybych si měl obhájit nedávný nákup konzole Playstation 4, jednoznačně bych vytáhl hry od Quantic Dream.

Hry nejsou jen bezduché střílečky, ale najdete mezi nimi i kousky, které mají větší přesah, než film. „Přijde mi to jako ztráta času“ zní jako častý argument, přitom to je škoda.

Hry od Quantic Dreams jsou spíše interaktivními filmy. Mají napsané scény, do kterých občas zasahujete. Někdy si zase děláte co chcete. Zážitek je ale oproti filmu intenzivnější. Stěna mezi divákem a děním na obrazovce splývá. Vy jste tím, kdo ovládá hlavní postavy a snažíte se s nimi prožít jejich životní události.

Technologie

Už během hraní si uvědomíte, že udělat takovou hru je mnohem náročnější, než film. Příběh nesmí být žádné béčko, ale zároveň vám nebude stačit devadesát minut. Jen pro představu, scénář na hru Beyond two souls měl dva tisíce stránek a režisér David Cage je napsal za pár let. Člověk si občas říká, co ve skutečnosti dělají scénaristé filmu, když jim to trvá mnohonásobně déle. Hlavní postavy hrají hollywoodští herci pomocí motion capture. V Beyond Two Souls to jsou William Dafoe a Ellen Page. Ta se k natáčení vyjádřila, že bylo náročné, protože za den natočily třicet až čtyřicet stránek scénáře, přičemž jedna stránka odpovídá jedné minutě filmu. Hudbu měl složit herní skladatel Normand Carbeil, ale nestihl jí před smrtí dokončit. Žezlo po něm převzal Lorne Balfe a k něm se jako producent připojil Hans Zimmer.

Nechoď tam! Ty seš úplně blbá.

Znáte ten pocit. Díváte se na béčkový horor, sledujete nelogické chování postav a říkáte si, jací to jsou debilové. V interaktivní hře se vám nic takového stát nemůže, teda pokud to nechcete. Stanete se obětí šikany. Necháte hříšníky být a odejdete z domu nebo si půjdete pro odplatu? Zemřela vám Vaše oblíbená postava? Zkuste se při dalším zahrání vyvarovat její smrti.

Hru jako takovou dokončíte za deset hodin čistého času s tím, že si ji díky možnostem volby můžete zahrát víckrát. Achievement Completionists (vyzkoušet vše) zabral hráčům průměrně dvacet sedm hodin čistého času. Interaktivní filmy mají velký potenciál a to nejen co se týče vypravování a zážitku, ale i z pohledu financí. Jen pro představu, rozpočet Beyond two souls byl 25 milionů dolarů a výdělek přesahoval 100 milionů dolarů. Předchozí hra Heavy Rain stála 52 milionů, ale vydělala 130.

Mé hodnocení Beyond Two Souls: 9/10

Obě hry obsahují české titulky.

Making of

Co bude dál?

Heavy Rain a Beyond Two Souls vyšly původně na Playstation 3. V roce 2015 vydali jejich remaster na Playstation 4. Chvíli jsem se bál, že na stávající generaci konzolí už nic nového nevyjde, naštěstí Quantic Dream ukázali nový titul. Detroit: Become Human.

„Nehraju hry, protože nemám život, ale zvolil jsem si jich mít několik.“

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Kontakt

Filmařina pro mě snoubila vše, co jsem od života chtěl – kreativitu, cestování, jednoduše opak monotónní práce. Tvorba je mým hnacím motorem. Díky ní můžu upouštět fantazii a poznávám nové lidi. Nemám žádný vyhraněný žánr. Rád experimentuji. Krom produkce videí píšu i blog a provozuji eshop pro začínající filmaře. V případě jakéhokoliv dotazu mě neváhejte kontaktovat. Žádosti o spolupráci vyřizuje produkční. Kontakt na ní najdete na našem webu spetlafilm.com